Renesans Solskiego – wkrótce 150 tysięczny widz w Teatrze

W marcu 2011 roku Teatr im. Ludwika Solskiego powrócił do odnowionej siedziby przy ul. Mickiewicza 4. Od tego momentu mija już blisko 3 lata. Tak się również składa, że w najbliższych dniach do Teatru zawita 150-tysięczny widz.

Pomimo obiegowej opinii że teatr oferuje rozrywkę dla wąskiej grupy odbiorców – w Tarnowie systematycznie rośnie liczba osób chodzących na spektakle teatralne.

Solski sukcesywnie obala mit i obrasta w liczby – mówi Karolina Białas z Biura Promocji i Organizacji Widowni. W poniedziałek 3 marca 2014 do teatru zawitał 40 tysięczny widz w sezonie 2013/2014. Statystki pokazują, iż w okresie trzech lat, w podobnym terminie liczba osób przychodzących na spektakle do Tarnowskiego Teatru wzrastała średnio o 5 tyś widzów rocznie i tak: w 2012 roku było to 30 tysięcy, w 2013 roku 35 tysięcy widzów. Równocześnie warto zauważyć że zarówno w 2013 jak i w 2014 roku luty, stał się najbardziej „teatralnym” miesiącem, gdzie liczba osób odwiedzających przekroczyła 7 tyś, a spektakle grano aż 43 razy. To wynik jakiego nie było w Solskim od 25 lat.

Solski wysoko podnosi własną poprzeczkę – staje się teatrem przede wszystkim dla widza, ale nie znaczy to że schlebia gustom. W repertuarze nie brakuje ambitnych i trudnych spektakli. 
W dobie nowoczesnych technologii mieszkańcy regionu często odczuwają tęsknotę za tradycyjną formą jakiej dostarcza teatr, gdzie mogą stać się jego częścią oraz poczuć emocje jakie zapewniają aktorzy.
Rośnie potrzeba obcowania ze sztuką, a dane statystyczne są tego przykładem. Teatr im. Ludwika Solskiego mając na uwadze przede wszystkim widza, wzbogacił w tym okresie swój repertuar i aktualnie posiada 24 tytuły. Tematyka spektakli jest różnorodna, dzięki czemu każdy znajdzie sztukę, która zaspokoi jego aspiracje i oczekiwania.

Szanujemy każdego widza – to się nam wszystkim opłaca – dodaje Krzysztof Bogusz – kierownik Biura Organizacji Widowni. Wzrost liczby widzów to efekt systematycznego rozwoju sieci sprzedaży, oraz wprowadzanych nowych kanałów dystrybucji. Obecnie, bilety do teatru można zakupić także on-line na stronie internetowej, a już w najbliższym czasie bezpośrednio przez telefon komórkowy. Staramy się również budować pozycję Teatru jako jednostki kultury o znaczeniu regionalnym. Biuro Promocji i Organizacji Widowni, cały czas się rozwija, obecnie bardzo dużo pracujemy w terenie oraz współpracujemy z różnego rodzaju instytucjami oraz organizacjami. Efektem tej pracy jest ogromna ilość widzów, którzy przyjeżdżają do Teatru Solskiego z odległych miejscowości. W tych działaniach Teatr wspierają oprócz tarnowskich instytucji i szkół – także m.in. seniorzy z Gorlic i Dąbrowy Tarnowskiej, Domy Kultury z Rzezawy i Gnojnika oraz nauczyciele z Zakliczyna i Wojnicza.

Załączniki