Hamlet

Czas trwania: 140 min

Duża Scena

Spektakl archiwalny

Obsada:

Ofelia

Karolina Gibki (gościnnie)

Gertruda

Jolanta Januszówna (gościnnie)

Marcellus, Dworzanin

Monika Wenta
Monika Wenta

Rosencrantz

Aleksander-Fialek
Aleksander Fiałek

Hamlet

Piotr-Hudziak
Piotr Hudziak

Francisco, Dworzanin

Jerzy Ogrodnicki
Jerzy Ogrodnicki (gościnnie)

Bernardo, Dworzanin

Jerzy Pal
Jerzy Pal

Klaudiusz

Ireneusz Pastuszak
Ireneusz Pastuszak

Poloniusz

Tomasz Piasecki
Tomasz Piasecki

Guildenstern

Rafał Pietrzak (gościnnie)

Horacjo

Kamil Urban
Kamil Urban

Laertes

Tomasz Wiśniewski
Tomasz Wiśniewski

Autor

William Shakespeare

Reżyseria

Piotr Waligórski

Tłumacz

Stanisław Barańczak

Asystent reżysera

Monika Wenta

Inspicjent

Aleksandra Stach

Kostiumy

Agnieszka Kaczyńska

Muzyka

Piotr Waligórski

Opracowanie muzyczne

Piotr Waligórski

Scenografia

Wojciech Stefaniak

Mój Hamlet to uniwersalna opowieść o kondycji człowieka we współczesnym świecie, gdzie władza i interesy biznesowe mają wpływ na życie jednostki. W swojej koncepcji chciałbym przedstawić moją wizję przyszłości świata. Stąd pomysł na przeniesienie akcji w czasie do roku 3017- tego. Ten sposób umożliwi mi wyolbrzymienie „choroby współczesności” i pokazanie jej w bardziej uniwersalnym wymiarze. Nie chcę tworzyć świata science-fiction, ale jedynie pokazać możliwy rozwój wydarzeń i to jaki będą miały wpływ na człowieka w przyszłości. Kluczem do takiego rozwiązania jest koncepcja Ducha, ojca Hamleta. Kryterium jakim posługuję się jest prawda, czyli to że widz wierzy w to co się dzieje na scenie. Zatem podstawowym pytaniem jakim sobie zadałem jest to czym jest BYT, który nazywany jest w dramacie Duchem, który posiada wiedzę o tym co wydarzyło się w przeszłości? Czy może przypadkiem nie jest nim nieodgadniona zbiorowa podświadomość, w której zapisane są wszystkie wydarzenia z przeszłości. Co wpływa na to, że mamy do niej dostęp albo nie? Zakładam, że w przyszłości będzie taka możliwość, że wybrane jednostki będą miały do niej dostęp. Czy w tym świecie w jej głębszym wymiarze można spotkać „arcybyty”?

Dzięki takim założeniom być może uda mi się przeprowadzić teatralny dowód na istnienie Boga.

Inspiracją są dla mnie wykłady profesora Michała Hellera dotyczące kosmologii i teorii powstania świata.

Pragnę zachować główną strukturę dramatu, postaci i problemy zapisane w pierwotnym tekście Szekspira

(dramat rodzinny i dramat władzy).